Team

Alina Lausecker

Vorträge und Konferenzbeiträge

 

Lausecker, A., Grimm, A & Schulz, P.  (2021, May, postponed). Word stress in child second language acquisition: Is early always better? GALANA, Iceland. [online] 
 

Lausecker, A., Grimm, A. & Schulz, P. (2021, February). Truncation of weak syllables: early L2 learners behave like monolingual children, 43. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Sprachwissenschaft (DGfS), U Freiburg. [online]

Geyer, S., Lausecker, A., Voet Cornelli, B, Lemmer, R. & Schulz, P. (2020, March, postponed). The role of linguistic content knowledge for an effective language intervention. LiDi – Modern Linguistics and Language Didactics, Austria. [online]

Lausecker, A., Schulz, P. & Grimm, A. (2019). Erwerbsstrategien bei mehrsilbigen Wörtern im frühen Zweitspracherwerb. Vortrag auf dem 15. Workshop Deutsch als Zweitsprache, Migration und Mehrsprachigkeit, Mainz (Germany).

Lausecker, A. (2019). Word Stress in Bilingual Acquisition. Vortrag auf dem JuPiD-Workshop der P&P 2019 Konferenz, Düsseldorf (Germany).

Lemmer, R., Lausecker, A., Geyer, S., Voet Cornelli, B. & Schulz, P. (2017). Vom Sprachprofi zum Sprachförderprofi: Zur gemeinsamen Qualifizierung von Sprachförderkräften in Kitas und Grundschulen. Vortrag auf dem Workshop für Deutsch als Zweitsprache, Migration und Mehrsprachigkeit, Berlin (Germany).

Feldhausen, I. & Lausecker, A. (2017). Diatopic Variation in the Prosodic Realization of Dislocations in Spanish. Phonetics and Phonology in Europe (PaPE 2017), Köln (Germany).

Feldhausen, I. & Lausecker, A. (2017). Variación diatópica de la realización prosódica de las dislocaciones en español. XXI Deutscher Hispanistentag, München (Germany).

Lausecker, A. & Feldhausen, I. (2014). The Intonation of Imperatives in Mexican Spanish. International Seminar on Speech Prosody (ISSP), Köln (Germany).

Lausecker, A., Brehm, A. & Feldhausen, I. (2014). Intonational Aspects of Imperatives in Mexican Spanish. Speech Prosody 7, Dublin (Ireland).

Zurück zur Übersicht