Publikationen

Veröffentlichungen

ŞAN, N.H. (under review).  Subordination in Turkish-Heritage Children with and without Developmental Language Impairment. Manuscript submitted for publication.

ŞAN, N.H. (under review).  Case marking in Turkish-Heritage Children with and without Developmental Language Disorder (DLD) . Manuscript submitted for publication.

ŞAN, N.H. (i. V.). Anadili Türkçe Olan İkidilli Çocuklarda Gelisimşel Dil Bozukluğu Tanısının Ayırt Edilmesi (Identification of DLD in bilingual Turkish- speaking children), Dilbilim Araştırmaları Dergisi (Journal of Linguistic Research), Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi: İstanbul.

ŞAN, N. H. (2018). First language assessment of Turkish– German and Turkish–French bilingual children with specific language impairment. In: Akıncı, M. A.; Yağmur, K. (Hrsg.) The Rouen Meeting Studies on Turkic Structures and Language Contacts. Wiesbaden: Otto Harrassowitz Verlag, S. 283-297.

CHILLA, S. & ŞAN, N.H. (2017). Möglichkeiten und Grenzen der Diagnostik erstsprachlicher Fähigkeiten: Türkisch-deutsche und türkisch-französische Kinder im Vergleich. In: Yıldız, C.; Topaj, N.; Thomas, R. (Hrsg.), Sprachen 2016: Russisch und Türkisch im Fokus.  Frankfurt: Peter Lang, S. 175-205.

LEIN, T., HAMANN, C., ROTHWEILER, M., ABED IBRAHIM, L., CHILLA, S.& ŞAN, H. (2016). SLI in Bilinguals: Testing Complex Syntax and Semantics in German. In: Stringer, D.; Garrett, J.; Halloran, B.; Mossman, S., (Hrsg.), Proceedings of the 13th Generative Approaches to Second Language Acquisition Conference (GASLA 2015).  Somerville, MA: Cascadilla Proceedings Project, S. 124-135. 

Internetveröffentlichungen, Zeitungsartikel

ŞAN, N. H. (2020). Çokdillilk ve Göç Türkçesi (Mehrsprachigkeit und Türkisch im Migrantenkontext),   in Görüș, https://gorus21.com/cokdillilik-ve-goc-turkcesi/, 07.08.2020.

Tagungsbeiträge

ŞAN, N. H.  (2019): Language Assessment of bilingual Turkish speaking newcomer children, Vortrag im Rahmen des The Integration CAN-D Summer School, Ludwig Maximilians–Universität München

ŞAN, N. H.; CHILLA, S.; PİŞTAV-AKMEŞE, P.; HAMANN, C. (2019): Identifying language impairment in monolingual and bilingual Turkish-speaking children with/ without developmental language impairment and hearing impairment, Posterpräsentation im Rahmen des The 12th International Symposium on Bilingualism (ISB12), The University of Alberta,               Edmonton

ŞAN, N. H. (2019). Assessment of Specific Language Impairment in Immigrant Turkish, Vortrag im Rahmen des Workshops: SSES-Diagnostik bei              bilingualen Vorschulkindern mit L1 Türkisch, Ruprechts-Karls- Unviersität Heidelberg

ŞAN, N. H. (2019). Identifying developmental language disorder in bilingual Turkish– speaking children in Germany and France, Vortrag auf der Tagung Sprachenvielfalt und Mehrsprachigkeit im europäischen Kontext, Europa- Universität Flensburg

ŞAN, N. H. (2018). Assessment of Specific Language Impairment in Immigrant Turkish, Vortrag im Workshop in Erasmus Program, Uppsala Universität

ŞAN, N. H.; CHILLA, S. (2018). Identifying Specific Language Impairment in the L1 of bilingual Turkish–speaking children In Germany and France, Vortrag im Rahmen der Bi-SLI Konferenz (Bilingualism and Specific Language Impairment Conference), University of Reading

ŞAN, N. H. (2018).  Identification of Specific Language Impairment (SLI) in Bilingual Children with L1 Turkish, Posterpräsentation auf der 32. Nationale Linguistiktagung, Dokuz Eylül Universität, İzmir

ŞAN, N. H. (2017). Kooperation mit mehrsprachigen Eltern: Herausforderung oder Bereicherung? Workshop auf dem Fortbildungstag für das AWO Bildungswerk Thüringen Augustinerkloster, Erfurt

CHILLA, S., ŞAN, N. H.  (2017). Sprachdiagnostik in der Erstsprache mehrsprachiger türkisch-deutscher Kinder mit und ohne SSES, Vortrag auf der 9. Sprachheilbronner Tage. Deutsche Gesellschaft für Sprachheilpädagogik e.V., Heilbronn

ŞAN, N. H.  (2017). Identification of Specific Language Impairment (SLI) in Turkish-German Bilingual Children with Assessment Instruments for Vocabulary and Narratives, Posterpräsentation im Rahmen des The 5th International Composium on Communication Disorders in Multilingual Populations. Hochschule Bremen

ŞAN, N. H.  (2017). Assessment Specific Language Impairment in Immigrant Turkish, Workshop an der Fakultät für Psychologie, Ruhr-Universität Bochum

ŞAN, N. H.; CHILLA, S. (2017).  Identification of Specific Language Impairment (SLI) in Bilingual Turkish-German and Turkish-French Children, Vortrag im Rahmen des in The 11th International Symposium on Bilingualism, University of Limerick

ŞAN, N. H.; CHILLA, S. (2016).  Sprachdiagnostik in der Erstsprache mehrsprachiger türkisch-deutscher Kindern mit und ohne SSES; Vortrag auf der 9. Interdisziplinäre Tagung über Sprachentwicklungsstörungen (ISES IX), Pädagogische Hochschule Heidelberg 

ŞAN, N. H. (2016). Assesment of Specific Language Impairment (SLI) in bilingual Turkish-German children by TELD-3-T and TİFALDİ, Posterpräsentation in dem Bundesverband Klinische Linguistik Workshop, Bamberg

CHILLA, S., ŞAN, N. H.  (2016). Möglichkeiten und Grenzen der Diagnostik Erstsprachlicher Fähigkeiten: Türkisch-deutsche und türkisch- französische Kinder im Vergleich, Vortrag auf der Tagung Sprachen 2016, BIVEM am Zentrum für Allgemeine Sprachwissenschaft (ZAS), Botschaft der Republik Türkei, Yunus Emre Enstitüsü und Türkisches Kulturzentrum, Berlin

ŞAN, N. H. (2015).  Language Assessment of Turkish-German and Turkish-French bilingual children with Specific Language Impairment (SLI), Vortrag auf der Tagung Sprachvariation und Diagnostik, Universität Bern

ŞAN, N. H.; CHILLA, S. (2015). First language (L1) assessment of Turkish-German and Turkish-French bilingual children with Specific Language Impairment (SLI), Posterpräsentation im Rahmen der Bi-SLI Konferenz  François Rabelais University, Tours

ŞAN, N. H.; CHILLA, S. (2015). First language (L1) assessment of Turkish-German bilingual children with Specific Language Impairment (SLI), Posterpräsentation im Rahmen des The 10th International Symposium on Bilingualism, Rutgers University, New Jersey

ŞAN, N. H. (2015). TELD-3-T., Workshop im Rahmen des BiLaD-Projektes, François Rabelais University, Tours 

ŞAN, N. H.; CHILLA, S. (201$). Language assessment of Turkish German bilingual children with Specific Language Impairment (SLI), im Rahmen des   7. Nord-westdeutschen Linguistischen Kolloquiums. Carl von Ossietzky Universität Oldenburg, Oldenburg, Deutschland